Oplatí sa fotovoltika vo firme?

Vlastná energia – pre svoje potreby, pre zamestnancov aj pre návštevníkov. Firmy sa enviromentalizujú nie z idealistických príčin, ale z praktických. Solárne zdroje sú totiž dostupné a už aj relatívne lacné. Stabilná energetika je podmienkou úspešného fungovania na makroekonomickej aj mikroekonomickej úrovni. Cenami energií sme si momentálne nie úplne istí – Európu obchádzajú drahé faktúry – prečo sa aspoň sčasti neosamostatniť?

Oplatí sa fotovoltika vo firme?

Oplatí sa fotovoltika vo firme? (zdroj: unsplash.com)

Kto sa neprispôsobí, bude mať problémy. Solárne zostavy zlacňujú tak, že sú dostupné aj pre domácnosti a malé firmy. Spravidla sa kombinujú s inými technológiami – fungovaťna 100 percent zo zelenej energie dokážu len pár gigantov niekde v Amerike a aj tie používajú “triky” – ich farmy sú pripojené na klasciké elektrárne na fosílne palivá. Predpoklad je, že keď bohatí používajú nedokonalé technológie, tie sa časom zlepšujú, pretože sú prostriedky na vývoj. Slabinou sú tradične akumulátory – batérie. Tie sú pre samostatnosť veľmi dôležité, slnko totiž nesvieti v noci alebo v zlom počasí, a akumulátory by sa mali nabíjať pre časy, keď ich bude treba.

Fotovoltika pre firmy je investíca do budúcnosti – solárny panel vydrží zhruba 40 rokov (je možné získať 25-ročnú záruku), bez nejakej extra údržby a opráv. Vyššiu vstupnú investíciu nahrádza tichý, čistý a bezproblémový chod. Čiže šetríte náklady a to v účtovníctve vždy cítite.
Vládne stimuly a dotácie môžu byť motorom, prečo sa rozhodnete pre firemnú fotovoltiku. Nuž a napokon, využívaním zelenej energie znižujete spoločenskú spotrebu fosílnych palív, znižuje sa spoločná emisia, tvorba skleníkových plynov a najmä znečistenie. Čo nie sú veci iba imidžu a PR.

V západných krajinách je spoločenský tlak – verejnosti, politikov, novinárov, podnikateľov – na nasádzanie fotovoltiky väčší ako u nás, ale neznamená to, že sme vo vleku udalostí. Nižšie účty za elektrinu máme radi aj my.

Komerčný článok